Friday, August 29, 2008

Miriam

Just listened to 楊千嬅's 撈月亮的人on youtube.









月半彎 淡如逝水一般映照你下落
陝路短 走過璀璨情境漸漸微薄
讓背影 盪游湖水深處擁抱我月光
歲月短 遺下一片弱質纖纖愉快感覺


It's been a while since Miriam released a song that I really like. It has mood of a lonely, dark, late summer night. It also reminds me of a traditional Chinese lullaby 月光光 that my mom used to sing to me....


It's impossible for Miriam to go back to the era of 再見二丁目 in the late 90s. Like everyone else, her song selections changes as she grows. Listening to her early hits on my iPod today still brings back snippets of elementary school memories. Yes, I grew up listening to her. I think I might have had a crush on her too :)


Her "girl next door", sweet, radiant, and youthful image; her early indie Canto-pop songs; her distinctive laughter... will always be ingrained in my mind.

藏在心中已很美.


My favorite Miriam Tunes :

01. 愛人: 明天將會更好的信徒 如害怕煩惱為何期望太高


02. 再見二丁目: 無論於什麼角落 不假設你或會在旁 我也可暢遊異國 放心吃喝


03. 零號: 如福音 不過是沒法感動我的情信 誰願愛愛我 我就誰都信奉


04. 深息: 要愛無謂考慮 刺痛時從不畏懼 每每就算任性揮之不去 任歲月再催


05. 電光幻影: 愛恨無常 雪落無聲 色不過色 卻礙了空性


06. 魂斷威尼斯: 紅和白浮標間 經過一條船一條船 遊人在笑可惜我是個單數 無伴侶可抱


07. 芬梨道上: 這山頂何其矜貴 怎可給停留一世 只得很少數伉儷 在這風景線上建築關係


08. 風采依然: 落地大窗的那面 繁盛也好比往年 約了我的卻未見 有人連手機都 偷看幾遍


09. 出埃及記: 如好景 不會漫長 為何迎面風涼如伸手 不見下場暫時 讓我冥想


10. 直覺: 縱是忙於工作 記著騰空一角 儲備了寂靜蜜意濃情 再細認黃昏一抹夕陽




SIDENOTE: The Live Version of 撈月亮的人 features Ellen (from at17) on electric guitar! Two of my sweethearts performing together! :)

Actually, the two of them kinda look alike... This is my type I guess.

No comments: